• Beste sportvrienden,

Wekenlang liggen de voetbalvelden en jeu-de-boule-velden er op De Pastoorsmoat stil en verlaten bij vanwege de maatregelen tegen het coronavirus. Maar nu zien wij het eerste lichtpuntje om onze verenigingsactiviteiten weer voorzichtig op te kunnen starten: het kabinet heeft besloten dat jeugd tot en met 12 jaar en van 13 tot en met 18 jaar vanaf 29 april weer georganiseerd en beheersbaar mag gaan trainen.
    Het is daarom een goed moment om jullie over een aantal verenigingszaken in te lichten.
    Protocol voor het hervatten van de trainingen voor de jeugd
    We willen graag het voetballen faciliteren. Om op een verantwoorde wijze de trainingen te hervatten is een protocol opgesteld binnen de aangereikte landelijke kaders van de Gemeente, de KNVB en het NOC/NSF. Voor de hervatting focust de vereniging zich op haar eigen leden, overwogen wordt om later voetbalactiviteiten ook voor andere leeftijdsgenoten in het dorp aan te bieden.

Ons protocol is getoetst door de Gemeente aan de voorwaarden die gesteld zijn door de Veiligheidsregio Twente en het overleg van de Samenwerkende 14 Twentse Gemeenten.

De Gemeente heeft op 1 mei akkoord gegeven voor de hervatting van de jeugdtrainingen.

Verantwoord hervatten van de voetbalactiviteiten betekent de volgende kaders:
    * Startdatum voor de trainingen is vanaf woensdag 6 mei
    * Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop
    * Spelers en trainers/begeleiders met griepverschijnselen blijven thuis.
    * Ook blijft de speler en trainer/begeleider thuis als 1 persoon van het gezin griepverschijnselen heeft.
    * De activiteiten vinden plaats op veld 2 of op het hoofdveld.
    * De activiteiten kennen een vooraf bekend gemaakte start en eindtijd.
    * Spelers zijn niet langer dan 5 minuten voor aanvang aanwezig en vertrekken nadien direct naar huis.
    * Spelers zijn thuis naar toilet geweest en hebben hun handen gewassen voor vertrek.
    * Spelers die zich niet zelfstandig begeven naar het sportpark worden gebracht met een auto. De parkeerplaats is de plek van halen en brengen.
    * Het clubgebouw (kantine en kleedkamers) blijft dicht. Ook zijn de toiletfaciliteiten niet beschikbaar.
    * Tijdens de sportactiviteiten is een coördinator/handhaver aanwezig, herkenbaar aan een gekleurd hesje.
    * We hanteren de gestelde hygiënemaatregelen en hangen die ook zichtbaar op.

Jeugd t/m 12 jaar
    * Pupillen mogen weer voetballen/trainen op basis van vrijwilligheid.
    * Geen ouders/ toeschouwers langs de lijn. Kinderen komen zelfstandig naar het sportpark.
    * Ouders die hun kind brengen en halen zijn alleen aanwezig op de parkeerplaats.
    * De pupillen worden gehaald en gebracht naar de verzamelplek op de parkeerplaats.
    * Neem je eigen bidon mee om te drinken.

Jeugd van 13 t/m 18 jaar
    * Junioren mogen weer voetballen/trainen op basis van vrijwilligheid.
    * Onderlinge afstand van 1,5 meter wordt door allen gerespecteerd.
    * Geen ouders/ toeschouwers langs de lijn.
    * Neem je eigen bidon mee om te drinken.
    * Verlaat de sportaccommodatie direct na de training.

Trainers en begeleiders
    * Geven training op basis van vrijwilligheid
    * Dienen de onderlinge afstand van 1,5 meter te respecteren naar allen
    * Alleen de trainers/begeleiders komen in het materialenhok. Zij starten en eindigen daar hun activiteit met de juiste handhygiëne. ( faciliteiten en instructie aanwezig)