• Corona Protocol

Aanpassing Corona Protocol nav persconferenties van Mark Rutte op dinsdag 15 januari

Op dinsdag 25 januari 2022 was er een persconferentie van minister president Rutte en minister Kuipers. Voor sport zijn er versoepelingen aangekondigd die zijn ingegaan op woensdag 26 januari om 05.00 uur. De maatregelen gelden in ieder geval tot en met dinsdag 8 maart 2022.

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop
    • We hanteren de gestelde hygiënemaatregelen en hangen die ook zichtbaar op
    • Houdt 1,5 meter afstand
    • Spelers, trainers en begeleiders met griepverschijnselen blijven thuis en laten zich testen bij de GGD
    • Ouders instrueren hun kinderen goed wanneer deze van huis gaan naar de vereniging

Wedstrijden

• Wedstrijden vinden weer plaats
    • Geadviseerd wordt om in sportkleding naar de vereniging en (uit)wedstrijden te komen
    • Er worden toeschouwers bij de wedstrijd toegelaten

Trainingen

• Jong en oud mag trainen zonder beperkingen in groepsgrootte of tijdstip.
    • Er mogen ouders en toeschouwers langs de lijn staan.

Kleedkamers

• De kleedkamers en douches kunnen gebruikt worden
    • Voor gebruik van de kleedkamer en douches is een geldig Corona Toegangsbewijs nodig voor iedereen van 18 jaar en ouder.
    • Daarnaast dient in de kleedkamer een mondkapje te worden gedragen door iedereen van 13 jaar en ouder.
    • Het douchen na het sporten wordt geadviseerd maar is niet verplicht.
    • In de gang bij de kleedkamers hangen voorzieningen voor de handhygiëne.

Kantine

• De kantine is voor een ieder geopend om eten en consumpties af te halen
    • Zitplaatsen in de kantine zijn alleen toegestaan voor personen in het bezit van een geldig vaccinatiebewijs (via de CoronaCheck APP of geprint document)
    • Bij zitplaatsen kan u gevraagd worden om uw vaccinatiebewijs te laten scannen
    • De kantine is alleen geopend (tot maximaal 22:00 uur) wanneer de bar bemand wordt door een vrijwilliger die geregistreerd staat in de ledenadministratie als kantinemedewerker
    • In de hal kan de bezoeker zich registreren
    • In de hal zijn voorzieningen voor de handhygiëne
    • Bestellingen worden gehaald vanaf de bar en niet meer naar de tafels gebracht
    • Aan de kantinemedewerker wordt verzocht om op rustige momenten regelmatig de handcontactpunten af te nemen (muntapparaat, deurklinken en pinautomaat).

Dit protocol kan gewijzigd worden wanneer daar aanleiding toe is. In de afgelopen maanden zijn er veel wijzigingen geweest rondom de voorschriften en richtlijnen. En naar alle waarschijnlijkheid zullen er in de komende periode nieuwe inzichten ontstaan waardoor dit protocol aangepast zal worden.

Het landelijke protocol kun je hier nalezen: https://nocnsf.nl/sportprotocol

Voor praktische vragen verwijzen we graag naar de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19